Secondhand

Kungsörs Återvinning & Secondhand

Kungsörs Återvinning & Secondhand är församlingens missionsstation. Här får människor i Sverige en meningsfull sysselsättning när vi samlar in, sorterar och packar kläder, saker och möbler som vi skickar till främst Lettland och Belarus. Här finns också en stor secondhandbutik. Inkomsterna från butiken går till hjälparbete österut samt till att hålla verksamheten igång.

Kanske du vill hjälpa oss så att vi kan hålla butiken öppen? Vi är i stort behov av volontärer. Du kanske kan ställa upp en dag i veckan eller en dag i månaden?
Vi behöver också volontärer till arbetsuppgifter som sker "bakom kulisserna" som tex prismärkning, framplockning av varor, städning, sortering av kläder etc.

Om du är intresserad hör av dig på telefon 0227-149 90 eller e-mail info@secondhandkungsor.se

Secondhandbutiken har öppet:
Tisdag - Torsdag kl. 13 - 17
Lördag kl. 10 - 14

KaS2020-05-141.jpg

KaS2020-05-143.jpg

Böckerna fick ett helt eget rum efter ombyggnaden.

KaS2020-05-18bokrum.jpg

Kom och fynda bland våra prylar och
Välkommen att sitta ner i vårt fina café.

Mer information om Kungsörs Återvinning & Secondhand hittar du på hemsidan: http://www.secondhandkungsor.se

Välkommen till Kungsörs Återvinning & Secondhand, Kungsgatan 42
Inlämning av varor Järnvägsgatan 9
måndag - torsdag kl. 8.15 - 16.30, fredag kl. 8.15 - 11.30
samt Centrumkyrkan innanför glasdörrarna på gårdssidan alla dagar kl. 8 - 18.

DSC08357.JPG

Bild Secondhandbutiken

Bild Secondhandbutiken Butiken är alltid välfylld med diverse varor av alla slag.
Bara att se allt är värt ett besök.
och en kaffetår med något gott till finns att köpa i caféterian.
Välkommen

DSC06563.JPG Stort utbud av kläder i alla storlekar (nästan).

Anti-Traffickingutställning

DSC06566.JPG

På Kungsörs Återvinning & Secondhand, i anslutning till Secondhandbutiken, har utställningen ”Från dröm till mardröm” funnits. Det var en verklighetsbaserad utställning som berättar om vår tids slaveri – trafficking. Genom utställningen fick vi följa Roxanne, en ung tjej från ett av Europas fattigare länder. Vi följde henne genom de fyra rummen ”Drömmen” - ”Mardrömmen” – ”Uppvaknandet”- ”Vägen framåt”.

DSC06567.JPG Klicka här för att vandra runt i utställningen digitalt. Tyvärr går det här inte att läsa all text.

Innan utställningen stängdes filmades en guidning rundvandring som du kan se genom att klicka här.

DSC06569.JPG

Kaslogga_medium.jpg

Centrumkyrkan driver sedan 1996 Kungsörs Återvinning & Secondhand i samarbete med Kungsörs kommun, Arbetsförmedlingen m.fl.. Du som vill veta mer om Secondhandbutiken, titta på hemsidan som du besöker på: http://www.secondhandkungsor.se