Lärsätersgården

Centrumkyrkan äger Lärsätersgården, en lägergård ca 7 km utanför Kolsva.

Gården ligger vackert med utsikt över Lundbysjön, i ett lugnt och ostört område. Det finns stora gräsytor för lek, spel och plats för tält eller husvagn.

Gården är öppen för uthyrning året runt med självhushåll. Den passar utmärkt att hyra för läger, lägerskolor, hajker, kurser, församlingshelger och andra större eller mindre sammankomster.

I huvudbyggnaden, som tidigare har varit skola, finns ett välutrustat kök och matsal för omkring 50 personer. Det finns totalt 45 sängplatser fördelat på 5 rum i huvudbyggnaden och i två separata stugor.

För bokning och prisuppgifter hör av dig till Arne Akervall:
tel: 070 - 587 28 82
e-mail:arne.akervall(#)gmail.com (byt ut (#) mot @)
Läs gärna mer på Lärsätersgårdens egna hemsida: http://larsater.se/

larsatersgarden.jpg Huvudbyggnaden

Lundbysjon-1.JPG Lundbysjön med möjlighet till bad

Grillplats.JPG En av grillplatserna som ligger vid en härlig gräsplan för diverse aktiviteter.