Kungsörs Baptistförsamling

Medlemsskap

Bild fonden i kyrksalen Dopet är en central del i Kungsörs Baptistförsamling, men vi välkomnar varje person som bekänner sin tro på Jesus Kristus som Herre och Frälsare att bli medlem.
Församlingen praktiserar enbart troendedop, vilket är en överlåtelsehandling till Gud i medveten ålder.

Att praktisera troendedop samtidigt som det är möjligt att vara medlem utan att vara döpt eller barndöpt kallas för "öppet medlemsskap"

Centrumkyrkan vill vara en kyrka för alla människor, en mötesplats där var och en kan finna inre frid och gemenskap med andra. Något krav att vara medlem finns inte.

Har du frågor och funderingar över vad det betyder att vara en "Kristen", att tillhöra en kyrka eller bara få gå dit och deltaga.

Kontakta via kontakt här på hemsidan.

‐-------

I Svenska kyrkan flyttas ditt medlemskap automatiskt när du flyttar till annan ort. Det gör det inte i andra kyrkor. Om du ska flytta, vill du då ha hjälp att flytta ditt medlemskap till en ny församling eller vill du avsluta ditt medlemskap hos oss? Hör av dig till info@ centrumkyrkankungsor.se

Alpha-kurs

Host.jpg Om du undrar vad Kristen Tro är? Anmäl dig till Alphakursen